سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودکان خلاق

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کودک خلاق کیست؟؟

بیایید با هم بررسی کنیم که کودک خلاق به چه کودکی اطلاق می شود و چه راههایی وجود دارد که ما خلاقیت کودک خود را افزایش دهیم.

 


کودک خلاق, کودکی است که از کمترین ابزار موجود, کاردستی های زیبا بسازد.

این کودک به اسباب بازیهایی نیاز دارد که بتواند آن را به شکلهای متفاوت و زیادی دربیاورد. اسباب بازی یکنواخت او را کسل می کند و همیشه در پی یک اسباب بازی جدید است. شاید با دیدن هر اسباب بازی خوشحال شود اما این خوشحالی او پایدار نیست و فقط چند دقیقه با آن مشغول می شود.

انتخاب اسباب بازی باید به نحوی باشد که علاوه بر اینکه کودک مشغول می شود اهداف دیگری هم را در پی داشته باشد. اهدافی مانند افزایش خلاقیت, افزایش هوش, بالا بردن تمرکز کودک و مواردی از این قبیل.

اما چه اسباب بازیهایی این ویژگی ها را داراست؟ امروزه اسباب بازیهای زیاد و متفاوتی در بازار عرصه می شود که کودک ما را به آسانی به خود جذب می کند. تقریبا تمام اسباب بازیهای فکری این ویژگی ها را دارا هستند ولی مشکل اینجاست که کودک به آنها علاقه نشان نمی دهد و بیشتر به اسباب بازیهای تفریحی مانند ماشین و عروسک و ... علاقه نشان می دهد.

به نظر من بهترین روش این است که از هر 3 الی 4 بار که اسباب بازی تفریحی برای کودکان می خریم یک بار اسباب بازی فکری بخریم و در بازی کردن با آن خودمان نیز با اشتیاق با کودک خود همراه شویم. به عنوان مثال ما برای کودک خود "لگو" می خریم. بهتر این است که لگو ها را روی زمین پخش کنیم و در ساخت با کودک خود مسابقه بذاریم. و این مسابقه را به شکلهای مختلف طراحی کنیم. مثلا بگیم:‌ <هرکس تونست زودتر یه ماشین بسازه برنده ست.> این یک روش برای علاقه مند کردن کودک به اسباب بازی فکری می باشد.